Altibox best på kundeservice

best på ks

Altibox er tv-distributøren med best kundeservice, ifølge ny undersøkelse. - Vi forstår verdien av å levere kundeopplevelser som ikke lar seg kopiere av våre konkurrenter.

29. januar 2021

- Altibox-partnerskapet lever av fornøyde kunder. Det er tøff konkurranse i dette markedet, og en seier i KSIndeks’ kåring er med på å bekrefte vår tro på at vi leverer den beste kundeservicen i bransjen, sier leder for kundeforvaltning og merkevare i Altibox, Mabel Moya.

Bli fornøyd kunde her

//Michael og Partnerskap-suksess

Moya trekker frem at Altibox og partnerne er enige om at det å ta vel imot og godt vare på kundene, er den beste måten å både holde på eksisterende kunder og å tiltrekke seg nye.

- Førsteklasses kundeservice er et av våre aller største konkurransefortrinn. Vi forstår verdien av å levere kundeopplevelser som ikke lar seg kopiere av våre konkurrenter, sier hun, og viser blant annet til fenomenet //Michael på Altibox sin Facebook-side.

Gjennom partnerskap med lokale bredbåndsleverandører har Altibox en aktiv tilstedeværelse over hele landet, og denne lokale tilhørigheten er det mange kunder som setter pris på.

- Dette er noe som skiller oss fra konkurrenter, som i større grad er sentralstyrt og utenlandskeid. Vi er gjennom partnerne til stede der kundene er. Partnerne har også en mengde flotte og serviceinnstilte medarbeidere som er klare til å svare på spørsmål fra kundene døgnet rundt, også i helgene og på helligdager, sier Mabel Moya.

Sjekk ut Altibox-partnerskapet

Vinnerne kåres basert på resultatene i KSindeks. Det er Norges eneste undersøkelse som spør kundene direkte om hvordan de opplevde kundeservicen til selskaper de har vært i kontakt med i løpet av de siste 14 dagene.

Mange muligheter krever kundeservice

Leder for underholdning og innholdsstrategi, Kjetil Hagen, trekker frem at Altibox i løpet av 2020 har integrert flere strømmetjenester i tv-tilbudet, blant annet TV 2 Sumo og Amazon Prime.

- Slik vi har utviklet underholdningstjenesten de siste årene, har vi fokusert på å skape en mest mulig sømløs overgang mellom tradisjonelt TV, «on demand»-innhold og strømmetjenester.

Det betyr også at Altibox-brukere har tilgang til mange flere og mer avanserte funksjoner.

- Vi vil gjøre dette så brukervennlig og intuitivt som mulig. Og gjennom god kundeservice og kundekommunikasjon forsøker vi å hjelpe med å forstå og ta i bruk alle funksjonene. Vi ser at de kundene som er mest fornøyde, er de som tar i bruk alle mulighetene tjenesten gir, sier Kjetil Hagen.

Se alt tv-innholdet Altibox har å by på

symbol best
Følg oss på: Vesterålskraft Bredbånd AS Postboks 103, 8401 Sortland Tlf: 76 11 25 00 Personvern og cookies